Olen ollut suht toiveikas yhteishakua ajatellen. Yksi kerrallaan se toiveikkuus on kadonnut. Tiesin jo keväällä että en ainakaan yhteen paikkaan pääse, koska valintakoe-kutsua ei näkynyt ei kuulunut. Viime vuonna pääsin sentään valintakokeisiin. Tuo paikka oli yhteishaussani toisena.
Myöskin neljäs paikka on sellainen johon ei kutsua tullut. Tosin yksi syy voi olla juuri se että se paikka oli vasta neljäntenä listallani.
Kolme paikkaa siis jäljellä.
Viidettä tuskin voi edes laskea tuohon. Aikamoista olisi jos pääsisi sellaiseen mikä oli listallani vasta viides. Lääninhallituksen sivulta näkee viime vuoden hakijoiden ja päässeiden lukumäärän. Ja alimman pistemäärän millä päässyt. Ne pistemäärät kauhistuttaa. Huh huh. Tuo mikä on viidentenä listallani, ei kauhistuta hakijoiden määrän puolesta jne. Mutta nuo pisteet. Ei mulla ole mitään mahdollisuuksia. Toivotaan että mun ikä merkkaisi jotain. Voi kyl olla aika toivotonta.
Ekana oli tietty paikka mihin eniten haluan. Sitä paikkaa ajatellen olen ollut toiveikas mutta jotenkin se toiveikkuus on ehtinyt jo hiipumaan. Sinne on hakijoita. Sielä on korkeahkot pisteet. Mulle korkeat. Huoh.
Eipä voi mitään...
Kolmas paikka on sellainen mihin eniten mahdollisuuksia päästä. Vaikka onkin vasta kolmantena. Se ei ole ammatillinen koulutus. Mutta olisihan sekin parempi kuin ei mitään. Mutta sekin jännittää. Entä jos en pääsekään mihinkään? MITÄ MÄ SITTEN TEEN?????